Om föreningen

På denna sida hittar du allmän information om föreningen. Längst ned på sidan finns föreningens årsredovisningar publicerade.

Allmänt

• Bostadsrättsföreningen registrerades 2002-12-03. Föreningens nuvarande ekonomiska plan registrerades 2003-05-15 och nuvarande stadgar registrerades 2014-10-16 hos Bolagsverket.
  • Organisationsnummret är 769609-0773.
  • Fastighetsbeteckningen är Solna Trädet 7. Fastigheten byggdes 1954 och består av ett flerbostadshus. Fastighetens värdeår är 1954.
  • Byggnadens totalyta enligt taxeringsbeskedet är 1 225 kvm, varav 1 018 kvm lägenhetsyta och 207 kvm lokalyta.
  • Föreningen upplåter 19 lägenheter med bostadsrätt och 1 lokal med hyresrätt.
  • Fastigheten är försäkrad via Trygg Hansa.
  • Ansvarsförsäkring ingår för styrelsen.
  • Uppvärmning med fjärrvärme.
  • Föreningen har 12 egna parkeringsplatser.
  • Tvättstuga med två tvättmaskiner (2013) och torktumlare (2015) samt ett större torkrum.
  • Cykelrum och föreningslokal finns. Fin innergård i ostört söderläge med mycket grönska på sommaren.
  • Vindsförråd och mindre källarförråd.

Renoveringar

• Stambyte badrum, toaletter och kök 2006.
  • Balkonger 2011/2012.
  • Nya fönster 2012.

​Överlåtelser

• Ansökan om medlemskap skickas till styrelsen.
  • Överlåtelseavgiften är 2,5% av gällande prisbasbelopp.
  • Pantsättningsavgift om 1% av gällande prisbasbelopp debiteras köparen (pantsättaren).
  • All pantsättningshantering sköts av föreningens förvaltare (Botema) på uppdrag av styrelsen.
  • Kontakta styrelsen för övrig information.

Andrahandsuthyrningar

• Ska godkännes av styrelsen.
  • Hyresnämndens anvisningar tillämpas.
  • Medges med max ett år i taget.
  • Det ska finns godtagbara skäl och inte vara regelmässigt.